miercuri, 23 aprilie 2014

Baklava raw




Urmarind un filmulet pe youtube, m-am gandit cum ar fi sa fac o Baklava raw, si...


Ingrediente Blat:
  • caju
  • miere
  • ulei de nuca de cocos
Ingredinete umplutura:
  • fistic
  • nuci
  • curmale
  • miere

Pentru aceasta reteta este nevoie de un mixer puternic, sau de unul mai slab si o rasnita obisnuita. Si rabdare :).

Blatul de caju este inspirat din cartea Oliviei Steer.

Cu o rasnita normala se poate optine foarte rapid faina de caju, la care se adauga o lingura de miere si una de ulei de nuca de cocos. Totul se framanta pana se obtine un amestec omogen, iar apoi se intinde cu un sucitor de aluat (facalet).

Blatul de deasupra trebuie asezat cu grija pentru ca se poate faramita destul de repede. Eu l-am intins intai pe o folie de plastic, dupa care am intors tocatorul cu totul peste celalalt pentru ca am vrut sa iasa un patrat mai mare. Se mai poate taia direct in formele dorite, si atunci se muta mult mai usor cu un cutit mai lat sau o paleta pentru tort.



Umplutura se reazeaza din fistic, nuci, curmale si miere in cantitati dupa gust, toate maruntite cu mixerul.



La sfarsit se intinde un strat subtire de miere deasupra si se presara fistic maruntit la rasnita.


Inainte de a o taia in diferite forme se poate tine la frigider cateva ore pentru a se intari mai mult blatul.

Un comentariu: